DAF in TNO predstavila »EkoDvojčka«
Objava: 7. 5. 2015Med »tednom mobilnosti« sta DAF in TNO nizozemski ministrici za infrastrukturo in okolje, Melanie Schultz van Haegen ter njeni belgijski kolegici, Jacqueline Galant predstavila projekt »EkoDvojčka«. V predstavitvi na avtocesti N270 v bližini Helmonda sta bili na ogled kombinaciji tovornih vozil, brezzično povezanih preko WiFija – ki sta vozili na kratki razdalji eno pred drugim, vozniku v drugem vozilu pa ni bilo potrebno pospeševati, zavirati ter obračati volana. To je bila prva takšna predstavitev na Nizozemskem. Vodenje tovornjaka je koncept, kjer dve tovorni vozili vozita na krajši razdalji eden pred drugim s pomočjo avtomatizirane tehnologije za vožnjo. Namen poskusa »EkoDvojčka«, izvedenega v sodelovanju s TNO, nizozemsko organizacijo za uporabne znanstvene raziskave, je bil prikazati, da je drugo vozilo na podlagi podatkov, pridobljenih z radarjem in kamero, tehnično sposobno samo voziti na kratki razdalji za vodilnim vozilom, s pomočjo brezžične komunikacije med voziloma. Med tem procesom drugo vozilo samodejno pospešuje, zavira in celo krmili. Cilj projekta s TNO-jem je čimbolj zmanjšati razdaljo med kombinacijama, s čimer bi na dolgi rok lahko dosegli 10 % nižjo porabo goriva, s prav takšnim znižanjem izpustov CO2. V prometu predvidoma okrog leta 2020 »Čeprav smo prikazali, da je samodejno vodenje drugega tovornjaka v kompoziciji dveh tovornih vozil tehnično mogoče, to še ne pomeni, da bo ta projekt že zaživel na cestah,« pravi Ron Borsboom, član uprave DAF Trucks N.V., zadolžen za razvoj proizvodov. »Čaka nas še precej razvojnega dela, da zagotovimo, da bo tehnologija povsem zanesljiva v vseh situacijah. Ustrezno bo treba odgovoriti na vsa vprašanja v zezi z zakonodajo, odgovornostjo ter sprejemljivostjo v prometu. Skupaj s TNO predvidevamo, da bodo prevozniki koncept vodenih tovornjakov na nizozemskih avtocestah ter večjih regionalkah lahko pričeli varno uporabljati okrog leta 2020.« Naslednji korak bo testiranje EkoDvojčka na območju rotterdamskega pristanišča. V projekt sta vključena Pristanišče Rotterdam ter trgovinska organizacija Transport en Logistiek Nederland (TNL), pod okriljem nizozemskega Ministrstva za infrastrukturo in okolje. Kot pionir med proizvajalci tovornih vozil, DAF nenehno išče možnosti za nadaljnjo krepitev vodilnega položaja na področju učinkovitosti porabe goriva ter s tem povezanih nižjih izpustov CO2. Tehnologija EkoDvojčka je zelo obetavna in hkrati prispeva k učinkovitosti transporta, kar je eno DAF-ovih gonil pri razvoju tovornih vozil.