DAF je razkril koncept šasije tovornjaka prihodnosti (FTCC)
Objava: 17. 6. 2015500 kg višja nosilnost 12-tonskega distribucijskega tovornjaka DAF je z vizijo za nadaljnje povečanje učinkovitosti transporta izdelal prototip distribucijskega tovornjaka z znatno nižjo lastno težo. Z uporabo inovativne in patentirane zasnove šasije v kombinaciji z lahkimi materiali in sestavnimi deli, FTCC privarčuje nič manj kot 500 kilogramov pri teži 12-tonskega tovornega vozila serije LF, ki ima že v osnovi izjemno nizko lastno težo, ki omogoča najvišjo nosilnost. Koncept FTCC je osnovan na DAF-ovi priljubljeni seriji LF in ga izdelujejo v tovarni Leyland Trucks v sodelovanju s podjetjema Sapa Profiles UK, ki je z DAF-om intenzivno sodeloval pri snovanju in je poskrbel za aluminijaste profile ter CSA Group, kjer so na podlagi različnih testov pomagali oceniti vozilo. Projekt je v okviru agencije za inovacije Inovate UK sofinancirala britanska vlada. Cilje je bil doseči višjo nosilnost ob nižji porabi goriva in posledično nižjem izpustu CO2. Novi koncepti oblikovanja Raziskovalni projekt FTCC zajema številne nove koncepte oblikovanja za še dodatno zvišanje učinkovitosti transporta. Za dosego optimalnega razmerja med težo in togostjo je močno prisotna uporaba aluminijastih profilov. Med drugim so iz aluminija narejeni tudi stranski in prečni nosilci, deli vzmetenja, tla pri nadgradnji ter celo prednja podletna zaščita. Patentirane inovacije Prednja podletna zaščita je nameščena na na novo zasnovan in patentiran okvir prednjega modula. Le-ta je premišljeno nameščen na stranske nosilce, saj ti ne segajo povsem do prednjega dela vozila, kar omogoča optimalno namestitev. Naslednja patentirana inovacija je integracija strukture tal nadgradnje v sam okvir šasije, z vgradnjo podkonstrukcije nadgradnje v glavne prečne nosilce na šasiji. Poleg številnih ukrepov za prihranek pri teži, so v projekt vključene številne druge napredne funkcije vozila, kot je neodvisno prednje zračno vzmetenje s krmilnim mehanizmom z zobato letvijo, na podlagi česar bodo preverili prednosti vozila z vidika kakovosti vožnje, natančnosti volana in izboljšav pri nadgrajevanju vozila. Nižja poraba goriva Višji inženir pri Leyland Trucks, Robert Lawton, ki je vodil projektno ekipo, je povedal: »Zniževanje teže je v skladu z globalnimi prizadevanji, da bi znižali porabo goriva in s tem izpušne emisije. Pri tem procesu je ključno zvišanje nosilnosti vozila, ne da bi to pri tem le-to izgubilo svojo celovitost. S projektom FTCC smo dosegli zastavljene cilje: 30 % prihranek pri teži s poudarkom na komponentah, ki sestavljajo okvir šasije, podkonstrukcijo nadgradnje, prednje vzmetenje in krmiljenje.« Inovacije za prihodnost FTCC dokazuje potencial inovativnih tehnologij za zniževanje teže. Tovornjak bo na ogled na številnih mednarodnih prireditvah, kjer bo moč videti njegove tehnološke prednosti. FTCC je v prvi vrsti študijski model, ki na tržišču še nekaj časa ne bo na voljo, vendar pa prikazuje inovacije, ki bodo lahko na voljo v prihodnosti, če bodo le tudi finančno zdržne.