Paccar je na Nizozemskem postavil prvo energetsko mikroomrežje
Objava: 11. 11. 2024Omrežje sestavljajo hranilnik energije s 480 kilovatnimi urami, tri hitre polnilnice z močjo 360 kilovatov in sončna elektrarna s 750 paneli.
Podjetje Paccar Parts Europe je v DAF centru v Barendrecthu na Nizozemskem postavil prvo mikro energetsko omrežje s hranilnikom in polnilnicami za električne tovornjake in druga vozila. Povezana enota združuje sončno elektrarno, energijski hranilnik in napreden kontrolni sistem. Mikroomrežje je namenjeno polnjenju tovornih vozil v času, ko bodo zapuščala servisno delavnico, obenem pa bo na voljo tudi zunanjim uporabnikom.
Paccarjevo energetsko mikroomrežje je namenjeno predvsem polnjenju tovornjakov. Sestavljeno je iz hranilnika s 480 kilovatnimi urami, energijskega menedžmenta in treh superhitrih polnilnic z močjo 360 kilovatov. Celotno omrežje je povezano s sončno elektrarno s 750 paneli in je priključeno na javno energetsko omrežje.
Dve polnilnici za stranke, ena za zunanje
Dve hitri polnilnici sta postavljeni v delavnico, namenjeni sta polnjenju baterij tovornjakov do ene ure. Ti bosta poskrbeli, da bodo električni tovornjaki iz delavnice vselej zapeljali vsaj 80 odstotkov napolnjeni. Tretja hitra polnilnica pa je zunaj delavnice in je namenjana zunanjim uporabnikom.
Kako pomembna bo oskrba z energijo
»Ne bi se radi znašli v položaju, ko bi morali izbirati med prižganimi lučmi v delavnici in polnjenjem baterij naše stranke, zato smo postavili mikroomrežje, ki bo zagotovilo dosledno in trajnostno oskrbo z energijo,« pravi lastnik delavnice DAF v Barendrecthu Ronald Janssen (desno). Ob odprtju omrežja je stisnil roko Robu van Erpu, vodji za inovacije in strateške programe v PACCAR Parts Europe, ki je pri trgovcih opazil vse več zanimanja za postavitev tovrstnega omrežja.
»Zanesljiva oskrba z energijo bo v prihodnosti izjemno pomembna, sploh zaradi vse večjega povpraševanja po energiji. Ne bi se radi znašli v položaju, ko bi morali izbirati med prižganimi lučmi v delavnici in polnjenjem baterij naše stranke, zato smo postavili mikroomrežje, ki bo zagotovilo dosledno in trajnostno oskrbo z energijo, obenem pa bo omogočalo hitro polnjenje. Delovalo bo tudi v neugodnih vremenskih razmerah ali v obdobjih nezadostne električne energije v omrežju,« pravi lastnik delavnice DAF v Barendrecthu Ronald Janssen.
Pametno spremljanje in trgovanje
Sistem upravljanja energije zbira vse pomembne podatke, od pričakovanih ur sonca do porabe energije in konic povpraševanja po električnem omrežju, ter prilagodi sistem za najvišjo učinkovitost in najnižje stroške energije. Poleg tega bodo v podjetju lahko trgovali z energijo, jo shranjevali lokalno, ko so tarife nizke ali ko je presežek sončne energije, ter jo uporabljali ali prodajali med največjim povpraševanjem po najvišjih cenah.
Bolj zelena prihodnost
Vodja za inovacije in strateške programe PACCAR Parts Europe, Rob van Erp dodaja, da je med trgovci DAF vse več zanimanja za opisano mikroomrežje. »Gre za to, da kupcem ponudimo prvovrstne storitve in olajšamo energetski prehod v bolj zeleno prihodnost,« opisuje.
Avtor in vir: Marko Čopi, revija Prevozi, Časnik Finance
https://www.finance.si/prevozi/paccar-je-na-nizozemskem-postavil-prvo-energetsko-mikroomrezje/a/9022178